dissabte, 14 de juliol del 2012

Recepta del 15 de Juliol: cireres

La recepta del 15 és un repte interessant, és un mecanisme per a posar en marxa la imaginació, o la memòria, i afegir contingut als blogs trencant amb el guió previst. Per al mes de juliol l'ingredient proposat són les cireres, un ingredient que, d'entrada lliga malament amb els entrepans. Però de seguida vaig vore una opció, sino d'entrepà complet, de mig entrepà, que em podia ser útil.

El passat 9 i 10 de juny es va celebrar la Festa de la Cirera de la Vall de Gallinera. Una vall plena de cirerers i antiga terra de moriscos, que intenta sobreviure amb cireres amb Denominació d'Origen. Aprofitant la visita vaig sopar al molt recomanable Restaurant del Raval de Benissivà, per la seua qualitat i pel seu bon preu. El menú sempre és de quatre entrants, que canvien segons la temporada, i un plat principal, a més de les postres. Entre els entrants n'hi havia un que incloïa la cirera com a ingredient, i és el que em va vindre al cap en vore l'ingredient de la Recepta del 15: torrada de brandada de bacallà (o abadetxo com diem a l'Horta de València) amb cireres.

Com jo no tinc les hàbils mans de Joana Ballester, del Restaurant del Raval, vaig reclamar ajuda al meu amic Xavi per a la brandada. Ell, seguint la recepta del blog La cuina de sempre, i sense haver-la fet mai, va fer una brandada suau, com la que fa Joana, que amb una llesca de pa tostat i acompanyada de les cireres fa una proposta original i boníssima.

1 comentari:

  1. Uf, quina proposta més bona i original ens portes! T'asseguro que la tindrem en compte!
    Ah! Ja està arreglat l'enllaç dels entrepans, merci per avisar!
    Moltes gràcies per participar!
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina